Selasa, 26 Julai 2011

Hetty on NCIS LA



Siapa sebenarnya Hetty dalam drama jenayah bersiri NCIS LA? Entah mengapa saya amat tertarik dengan lakonannya. Wataknya dalam drama popular ini mempunyai karakter yang kuat sekaligus mempengaruhi kehebatan drama ini disamping lakonan beberapa pelakon hebat yang lain. Kenapa wanita ini menjadi pilihan bagi melakonkan watak Hetty dalam NCIS LA?
         Nama sebenar pelakon wanita hebat ini ialah Linda Hunt. Beliau bukan calang-calang pelakon kerana pernag memenangi Academi Award hasil lakonan berkesannya dalam filem The Year of Living Dangerously . Linda dilahirkan di Morristown, New Jersey. Mendapat pendidikan di  Interlochen Arts Academy dan  DePaul University .
        Linda mempunyai ketinggian hanya 4 kaki 9 inci iaitu 1.45m sahaja. Mengikut kata peribahasa, kecil-kecil cili padi.Lakonan pertama Linda Hunt ialah pada tahun 1980..waktu tu saya belum pun dilahirkan :- )  dalam filem muzikal bertajuk 'Popeye' . Linda amat dikenali dalam bidang teater di mana beliau menerima anugerah dalam Obie Awards dan Tony Awards.Jika anda peminat drama Without The Trace, anda tentu mengenali beliau yang memegang watak sebagai Dr.Claire Bryson. 

Ncis LA cast
      
  Dalam drma NCIS LA, watak Hetty amat sesuai dengannya. Beliau begitu menghidupkan drama bersiri tersebut. Memang ada something sweet la tentang pelakon ini. Pelakon-pelakon NCIS LA yang lain ialah Chris O'Donnell, LL Cool J, Daniela Ruah, Peter Cambor dan ramai lagi pelakon hebat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan